Hoved menu
Kittas side
PC programmer
Mit arbejde var i 39 år en vigtig del af tilværelsen, noget jeg brændte stærkt for. Da der ikke var ret mange undervisningsmaterialer, målrettet til vores elevgruppe, blev det en udfordring at lave materialet selv.
I starten handlede det om papiropgaver, men med computerens indtog blev det tillokkende at lave opgaver, eleverne kunne løse via PC'en.
Da Sven kom hjem fra et kursus med en demo-
Det blev en tidsrøver. Jeg brugte i hundredvis af timer på at programmere opgaver til undervisningen i geografi, matematik, dansk, omverdenskendskab osv. Her kunne jeg kombinere lyd og billede, lave tidsforløb, lave score for antal rigtigt løste opgaver osv. Med andre ord interaktive multimedieprogrammer.
Omkring 2004 opstod der hos mig et behov for at få udgivet lidt af materialet. Jeg var på et kursus for læsevejledere hos Karin Erbo Jensen og blev her inspireret til efterfølgende at lave et program til en bog, skrevet af hendes mand, Jørn Jensen. Dette sendte jeg til hende et par måneder senere, og jeg blev herefter kontaktet af forlaget Alrune, der var interesseret i en udgivelse. Vi fik lavet kontrakt om, at jeg skulle lave program til 5 bøger om drengen Palle og hans klodsede, alternative far. Det pædagogiske indhold var, at man med støtte af computeren kunne læse bogen på 3 måder. Efter læsningen skulle man løse opgaver til bogen.
Palle-
Materialet bliver nu solgt gennem
Special Pædagogisk Forlag
I mange år havde jeg lavet PC-
Man kan købe programmet hos Elysion:
-
Eksempler på opgavetyper
Forlydsanalyse:
Kim skal købe ind i supermarkedet. Han skal købe ting, der begynder med a.
Gendkend bogstav:
Klik på så mange i'er du kan nå, inden isene smelter.
Klappe stavelser:
Hvis man løser opgaven rigtigt, kommer der en glad mand, hvis man laver fejl, kommer en sur mand.
Reduktion:
Sav første lyd af mål, så bliver det til ...
Klik på det rigtige billede.